Till huvudinnehåll
seriesimage

UR Samtiden - Pulsträning och inlärning

En konferens om hur pulsträning kan integreras i skoldagen för att eleverna ska må bra och prestera bättre. På Chicagoskolan Naperville Central High har eleverna haft dagliga gympapass sedan 1992 och resultaten har ökat med 40 procent i kärnämnena. De medverkande menar att skolan måste tänka om när det gäller gympapassen. Idrotten ska inte ses som ett isolerat ämne, utan rörelser och aktivitet måste istället ses som grunden till lärandet och integreras i läroplanen. Inspelat den 23 mars 2016 på Karolinska institutet, Stockholm. Arrangör: Teamkoncept.

Programbild

Pulsträning ökar inlärning

Paul Zientarski, idrottslärare och Ted talk-talare, menar att idrotten är skolans viktigaste ämne. Här berättar han om hur Chicagoskolan Naperville Central High fick upp skolans resultat med 40 procent genom att koppla kärnämnena till pulsträning. Inspelat den 23 mars 2016 på Karolinska institutet, Stockholm. Arrangör: Teamkoncept.

Om programmet

Ämnesord:

Barn och idrott, Fysisk träning, Idrottsundervisning, Pedagogik, Pedagogisk metodik, Undervisning

Produktionsår:

2016

Tillgänglig till:

30 juni 2022

Talat språk:

Engelska

Undertexter:

Svenska

  • Föreläsare:

    Paul Zientarski

Ladda ner programmet:

Pedagogiskt syfte

Utbildningsnivå:

Högskola

Skolämne:

Idrott och hälsa

Arbetsmaterial

Vi har för närvarande inget arbetsmaterial för detta program.

Lär dig mer om hur vi jobbar med arbetsmaterial för vårt utbud

Liknande program