series

Bildningsbyrån - ledarskap

• Högskola

• Samhällskunskap, Arbetsmarknad och arbetsliv

Programbild

Detta program finns tillgängligt under UR Access!

Läs mer om UR Access och hur du tar del av programmet

Att twittra sig in i maktens korridorer

Om programmet

Det är i de sociala medierna som de politiska partierna skall vinna sina väljare. Men hur ska partiledarna bära sig åt för att komma i kontakt med väljarna och dessutom vinna valet? Vilka partiledare regerar på nätet? Hur går det till när de bygger sina relationer? Vi möter bland annat Britt Stakston, kommunikationskonsult på reklambyrån JMW, Ulrika Ingemarsdotter, ansvarig för sociala medier på Centerpartiet, Peter Johansson, känd som den socialdemokratiske bloggaren Röda Berget, Johan Ulvenlöv, ansvarig för bloggkontakterna för Socialdemokraterna och mediestrategen Erik Jennische från Folkpartiet. De delar med sig av sina erfarenheter och tankar kring att arbeta med sociala medier och politik.

Ämnesord:
IT, Informationsteknik, Kommunikation i politiken, Masskommunikation, Massmedia, PR, Reklam, Sociala medier
Produktionsår
2010
Talat språk
Svenska

Pedagogiskt syfte

Utbildningsnivå:
Högskola
Skolämne:
Information och media, Internet och digitala medier, Massmedier, Samhällskunskap, Arbetsmarknad och arbetsliv

Vi har för närvarande inget arbetsmaterial för detta program.

Läs mer om hur vi arbetar med pedagogik och arbetsmaterial

Liknande program