Till huvudinnehåll
series

Bildningsbyrån - ledarskap

• Högskola

• Samhällskunskap, Arbetsmarknad och arbetsliv

Programbild

Att twittra sig in i maktens korridorer

Det är i de sociala medierna som de politiska partierna skall vinna sina väljare. Men hur ska partiledarna bära sig åt för att komma i kontakt med väljarna och dessutom vinna valet? Vilka partiledare regerar på nätet? Hur går det till när de bygger sina relationer? Vi möter bland annat Britt Stakston, kommunikationskonsult på reklambyrån JMW, Ulrika Ingemarsdotter, ansvarig för sociala medier på Centerpartiet, Peter Johansson, känd som den socialdemokratiske bloggaren Röda Berget, Johan Ulvenlöv, ansvarig för bloggkontakterna för Socialdemokraterna och mediestrategen Erik Jennische från Folkpartiet. De delar med sig av sina erfarenheter och tankar kring att arbeta med sociala medier och politik.

Om programmet

Ämnesord:

IT, Informationsteknik, Kommunikation i politiken, Masskommunikation, Massmedia, PR, Reklam, Sociala medier

Produktionsår:

2010

Talat språk:

Svenska

Pedagogiskt syfte

Utbildningsnivå:

Högskola

Skolämne:

Information och media, Internet och digitala medier, Massmedia, Samhällskunskap, Arbetsmarknad och arbetsliv

Arbetsmaterial

Vi har för närvarande inget arbetsmaterial för detta program.

Lär dig mer om hur vi jobbar med arbetsmaterial för vårt utbud

Liknande program