Till huvudinnehåll
series

Programmera mera 2.0

Barn deltar i olika utmaningar som har med programmering att göra.

• Grundskola 4-6

• Information och media, Teknik, Kommunikations- och informationsteknik

Programbild

Mobilspel

Finns även som Syntolkat · Teckenspråkstolkat

Om programmet

Om man ska göra mobilspel måste man tänka på att mycket ska uttryckas på liten yta. Utmaningen består i att sortera godis med hjälp av symbolerna för logiska grindar. Efter besök hos Jonna Ingolf på King, som berättar om sitt jobb som "narrative designer", är det dags för utmaning nummer två. Nu ska deltagarna programmera en robot att klara en bana utan att köra in i vattenhinder eller sandbunkrar. Allra sist ett quiz.

Ämnesord:
Datorspel, Digital kompetens, Mobiltelefoner, Programmering, Smartphones, Spelprogrammering
Produktionsår
2017
Tillgänglig till
30 juni 2023
Talat språk
Svenska
Undertexter
Engelska, Svenska
Programledare
Karin Nygårds

Pedagogiskt syfte

Utbildningsnivå:
Grundskola 4-6
Skolämne:
Information och media, Teknik, Kommunikations- och informationsteknik

Arbetsmaterial

Lärarhandledning

      Läs mer om hur vi arbetar medprogram och pedagogiskt material

      Liknande program