Till huvudinnehåll
series

Programmera mera 2.0 - teckenspråkstolkat

Barn deltar i olika utmaningar som har med programmering att göra.

• Grundskola 4-6

• Information och media, Teknik, Kommunikations- och informationsteknik

Programbild

Mobilspel

Om man ska göra mobilspel måste man tänka på att mycket ska uttryckas på liten yta. Utmaningen består i att sortera godis med hjälp av symbolerna för logiska grindar. Efter besök hos Jonna Ingolf på King, som berättar om sitt jobb som "narrative designer", är det dags för utmaning nummer två. Nu ska deltagarna programmera en robot att klara en bana utan att köra in i vattenhinder eller sandbunkrar. Programmet avslutas med ett quiz.

Finns även som Syntolkat · Utan tolkning

Om programmet

Ämnesord:

Datorspel, Digital kompetens, Mobiltelefoner, Programmering, Smartphones, Spelprogrammering

Produktionsår:

2017

Tillgänglig till:

30 juni 2023

Talat språk:

Svenskt teckenspråk

Undertexter:

Svenska

  • Programledare:

    Karin Nygårds

Pedagogiskt syfte

Utbildningsnivå:

Grundskola 4-6

Skolämne:

Information och media, Teknik, Kommunikations- och informationsteknik

Arbetsmaterial

Vi har för närvarande inget arbetsmaterial för detta program.

Lär dig mer om hur vi jobbar med arbetsmaterial för vårt utbud

Liknande program